Beskrivelse
FØRSTEKLASSES PRÆSTATIONER
Fås nu både med og uden Steer by Wire. Den helt nye 300 hk V6’er leverer forrygende acceleration og adrenalinpumpende tophastighed, kombineret med Yamahas fokus på at levere produkter, der kombinerer teknologi med stil, øget pålidelighed og utrolig power.
Med de 300 hk V6 motorer følger en række nye eksklusive Yamaha features, herunder DES (Digital Electric Steering), TotalTilt-funktion og TERE (Thrust Enhancing Reverse Exhaust), hvilket løfter disse førsteklasses påhængsmotorer op på et helt nyt niveau.
Indbygget DES (Digital Electric Steering) – Motorer udstyret med SBW (Steer by Wire) – DES er nu indbygget i 300 hk V6 motorer udstyret med Steer by Wire. Yamaha DES sikrer en ren og rummelig agterstavn. Der er ingen pumper, slanger, styreenheder, intet behov for væskepåfyldning og oprydning og ingen særlige udluftningsporte eller -slanger. Hvis du skal have ny motor kan dine teknikere rigge DES betydeligt hurtigere og nemmere. DES-udstyrede motorer kan også udstyres med det nye bolt-on Helm Master EX-system (ekstraudstyr).
Bolt-on elektrisk styring (ekstraudstyr) til motorer, der ikke er udstyret med SBW (Steer by Wire) – 300 HK V6 motorer er fuldt kompatible med bolt-on DES (ekstraudstyr) eller traditionelle hydrauliske styresystemer
TotalTilt™-funktion med integreret vippebegrænsning – Yamahas eksklusive TotalTilt™-funktion giver mulighed for fuldstændig vipning op eller ned (indtil kontakt med trim-RAM) fra enhver position med et simpel dobbelttryk på den respektive vippeknap. Under processen lyder en advarselslyd for at advare mandskabet om at holde afstand til påhængsmotoren, og den integrerede vippebegrænser hjælper med til at forhindre utilsigtede skader.
TERE (Thrust Enhancing Reverse Exhaust) – Stærkere bakkraft og manøvrering ved lav hastighed – TERE holder udstødningsboblerne over antiventilationspladen og væk fra propellen under 2500 omdr./min. i bakgear. Propellen får kun fat i boblefrit vand, hvilket giver fremragende bakkraft og kontrol. Kan kombineres med Digital Electric Steering og Helm Master EX Joystick, som kan tilkøbes, for yderligere forbedret manøvredygtighed – meget nyttigt omkring dokker og trange steder.
Elegant, slankt, let design – Det XTO-lignende udseende trækker på storebrorens design, og har et farve-matchet underben, en ny motorhætte i ét stykke med vanddrænende støbt luftkanal, en ny bundskærm og førsteklasses grafik. Fantastisk nyt look møder velkendte præstationer for at komplementere et bredere udvalg af førsteklasses både.
Overlegne motorophæng – De nedre motorophæng er taget fra XTO’en og er større og blødere, hvilket giver færre vibrationer og en blødere drift.
Nyt og forbedret underben – De nye 300 hk 4,2-liters V6’ere har en nyt og forbedret underben med nye komponenter og designfeatures. Gearhjulenes tænder har en ny profil som giver forbedret kontakt og reducerer overfladetrykket. Desuden er holdbarheden blevet forbedret ved at ændre oliestrømmen inde i den nedre del af benet og i gearkasselejerne.
Hurtigt overblik
- DOHC med 24 ventiler og EFI (elektronisk brændstofindsprøjtning)
- Den største slagvolumen kombineret med den laveste vægt
- Præcis betjening med digitalt, elektronisk gas- og gearskift
- Start og stop med et enkelt tryk
- Digitale netværksinstrumenter (almindelige og prima)
- Motorsynkronisering (dobbelte/tredobbelte installationer)
- Shift Dampener System (SDS) for et jævnt gearskift
- Variable trolling-omdrejninger
- Højtydende generator (70A) til motorklassen
- Tiltbegrænsningssystem (ekstraudstyr)
- Y-COP startspærrefunktion (Yamaha Customer Outboard Protection)
- Dobbelt batteriopladningssystem (ekstraudstyr)
Ydereligere information
https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2017/F300/Factsheets/2017-F300_da-DK.pdf
Ses Yamahas andre modeller i premium klassen her: Premium (450 -225 hk)