Beskrivelse
Et helt nyt niveau inden for jævnt gearskift og ydeevne
Det avancerede DOHC-design (dobbelt overliggende knastaksel) og de særlige indsugnings- og udstødningssystemer optimerer forbrændingsprocessen – og et særligt motorhættedesign opsamler og dræner vandet mere effektivt.
Mange andre unikke funktioner, som f.eks. styring af variable trolling-omdrejninger, vores brede Power Trim & Tilt-system samt Yamahas eksterne Y-COP-beskyttelsessystem (ekstraudstyr), gør det til en ren fornøjelse at bruge den nyeste udgave af denne fremragende motor.
Hurtigt overblik
- Model med modroterende skrue til rådighed
- Y-COP startspærrefunktion (Yamaha Customer Outboard Protection)
- Kontaktsystem til tiltbegrænsning (ekstraudstyr)
- Kan kombineres med Yamahas digitale netværkssystem
- Bredt Power Trim & Tilt-system
- Variable trolling-omdrejninger styrer sejlads ved lav hastighed
- Digitalt elektronisk gasspjæld og gearskift (F150G)
- Dobbelt batteriopladningssystem (ekstraudstyr)
- Motorhættedesign for effektiv opsamling og aftapning af vand
- EFI for renere effekt og større effektivitet
- DOHC (dobbelt overliggende knastaksel) giver en bedre ydeevne
- PrimeStart™-system til nem start
Motortype | 4-takts |
Slagvolumen | 2,670 cm³ (DEC 2785cm³) |
Antal cylindere/konfiguration | 4/In-line, 16-valve, DOHC |
Boring x slaglængde | 94.0 mm x 96.2 mm (DEC 96.0 mm x 96,2 mm) |
Skrueakseleffekt i mellemområde | 110.3 kW / 5,500 o/min. |
Fuldgasdriftsområde | 5,000 – 6,000 rpm |
Smøresystem | Vådsump |
Benzin indsprøjtningsystem | EFI |
Ignition / advance system | TCI |
Startersystem | Electric with Prime Start™ |
Gearudveksling | 2.00 (28:14) |